کابل کشی

سیم کشی شبکه

کارشناسان با انوع کابل کشی شبکه مانند کابل های cat5 وcat6 و کابل های فیبر نوری و با گونه های مختلف تجهیزات مورد استفاده آشنا هستند. برند های مختلف، نمونه های ارزان تر اما با کارآیی های مختلف و داکتهای ایرانی. همچنین با انواع برند رک، پچ پنل، انواع سوئیچ، انواع اکسس پوینت، روتر و تمامی تجهیزات مرتبط آشنا بوده و برای هر مجموعه با توجه به فعالیت و بودجه بهترین حالت را اجرا خواهند نمود. عموماً شبکه ای با بستر کابل با پشتوانه وایرلس و وایرلس جداگانه صرفاً برای دسترسی کاربران و میهمانان به اینترنت را می توان بستری نرمال نامید.

ترانک چیست

ترانک چیست

کانالهای پلاستیکی یا فلزی هستند، که بر روی دیوار نصب می شود و برای پنهان کردن و مرتب سازی کابلها و تمامی مدیاها از قبیل کیستون شبکه، کیستون تلفن، پریز برق و UPS و جعبه فیوزها استفاده می شود. معمولا تمامی برندهای ترانک شامل تمام محصولات از قبیله زاویه، گوشه، فیس پلیت و کیستون می باشند. از طرفی شبکه بی سیم شبکه محلی است که به صورت بیسیم ارتباط تمامی هاست‌ها با یکدیگر را بر قرار می کند. در این نوع شبکه‌ها هر چه تعداد کلاینت‌ها بیشتر شود سرعت شبکه کندتر می‌شود

شبکه کابلی یا بی سیم

شبکه کابلی یا بی سیم

اینکه صرفاً یک شبکه به صورت کابلی باشد راهکار درستی نیست زیرا در حال حاضر بسیاری از تجهیزاتی که به گونه با کار ما مرتبط شده اند به صورت وایرلس می باشند مانند انواع گوشی تلفن، تلبت، لپ تاپ حتی پرینترهای جدید نیز به صورت بی سیم تولید می شوند. اما نمی توان کیفیت و ایستا (Stable) بودن شبکه های کابلی را با وایرلس مقایسه کرد. شبکه‌های WPAN از سوی دیگر در دسته شبکه‌های Ad Hoc نیز قرار می‌گیرند. تفاوت میان شبکه‌های Ad Hoc با شبکه‌های محلی بی‌سیم (WLAN) در ساختار مجازی آن‌هاست. به‌عبارت دیگر، ساختار مجازی شبکه‌های محلی بی‌سیم بر پایه طرحی ایستاست درحالی‌که شبکه‌های Ad Hoc از هر نظر پویا هستند.