انواع رک یا اتاق سرور شبکه اینترنتی

در برق کشی ساختمان از چه سیم های استفاده کنیم؟
کاربرد انواع سیم های برق ساختمانی
ژانویه 6, 2019
۲۰ درصد از انرژی مصرف برق ساختمان ها باید از نیروگاه های تجدید پذیر تامین شود
۲۰ درصد از انرژی مصرف برق ساختمان ها باید از نیروگاه های تجدید پذیر تامین شود
ژانویه 12, 2019
انواع رک یا اتاق سرور شبکه اینترنتی

انواع رک یا اتاق سرور شبکه اینترنتی

 

Wall Mount Racks یا رک های دیواری

تجهیزات استاندارد شبکه را می توان درون رک ها قرار داد . رک های دیواری معمولا دارای ارتفاع های ۵ ، ۶ ، ۷ ، ۹ یونیت هستند . یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و معادل ۵/۴۳ میلیومتر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت است . عمق آنها می تواند ۳۵ ، ۴۵ یا ۶۰ سانتیمتر باشد . کید رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن فقط ۲۹ سانتیمتر است . رک های ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و پنل های بغل برخی از آن ها کاملا باز می شود . و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند . برخی نیز امکان چرخش تا ۱۰۰ درجه را داشته وامکان دسترسی به پشت رک را برا یکاربر فراهم می آورد . نوع مذکور جهت سوئیچ هایی که ماژول پشت دارند استفاده می شود . امکان نصب پاور یونیت های ۳ و ۴ پورت و فن ۱۲ سانتیمتری نیز بر روی رک های دیواری وجود دارد .

 

Tower Racks یا رک های ایستاده :

رک های ایستاده استاندارد معمولا حهت قرارگیری در مرکز شبکه انتخاب می شوند . در این رکها ، انواع پچ پنل ، سوئیچ ، سرور ، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی را برای مدیریت آسانتر یکجا جمع می نمایند . از بالا و پائین ورودی برای انواع کابل دارند . همچنین از چهار طرف باز می شوند . ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۸ ، ۳۶ ، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد . و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر تولید می شوند . دارای دربهای شیشه ای یا تلقی فریم دار هستند . امکان نصب ۱ تا ۴ فن درون این رک ها وجود دارد و بطور پیش فرض دارای فقط یک فن می باشند . پاور ماژولهای ۸ پورت و ۹ پورت افقی درون این رکها نصب می شود و نسبت به ارتفاع رک می توان پاور ماژولهای عمودی نیز نصب کرد .

 

کیس رکمونت :

چنانچه مایلید سروری مخصوص نصب در رک داشته باشد می توانید کیس های رکمونت ۳ یونیت یا ۴ یونیت انتخاب کنید . این کیس ها با پاورهای ۴۰۰ وات عرضه می شوند . دارای درب قفل دار و فیلتر جلوگیری از ورود غبار به درون کیس هستند و به علت نوع طراحی حجم کمی از فضای رک را اشغال می کنند . فن نصب شده در درون این کیس فن ۱۲×۱۲ سانتیمتر می باشد .

دیدگاه ها بسته شده است