تفاوت NVR و DVR در چیست؟

دنیای دیجیتال با RFID
دنیای دیجیتال با RFID
دسامبر 22, 2018
چه سیم کشی در ساختمان استفاده میشود؟
چه سیم کشی در ساختمان استفاده میشود؟
دسامبر 29, 2018
تفاوت NVR و DVR در چیست؟

تفاوت NVR و DVR در چیست؟

بیان تفاوت دستگاه dvr و nvr ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. از این رو ما در ابتدا به توضیح خود دستگاه dvr و nvr می پردازیم.

 

DVR مخفف کلمه Digital Video Recorder بوده و معنای آن دستگاه دیجیتالی ضبط تصاویر است. NVR نیز مخفف کلمه Network Video Recorder به معنی دستگاه ضبط تصویر تحت شبکه می باشد. همان طور که می بینید هر دوی این دستگاه ها برای ضبط تصویردوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرند. اما تفاوت بین آن ها چیست؟

 

از لحاظ فنی، تفاوت دستگاه dvr و nvr در نوع فرایند ضبط تصاویر دوربین مدار بسته است. دستگاه dvr یک دستگاه الکترونیکی است. تصاویر دوربین مدار بسته از طریق کابلی که به قسمت ورودی دستگاه dvr متصل است، به آن منتقل می شوند. این تصاویر داخل دستگاه dvr کدگذاری و پردازش می شوند.

 

دستگاه NVR یک برنامه نرم افزاری است و تصاویردوربین مدار بسته را از طریق شبکه اینترنت دریافت می کند. کدگذاری و پردازش تصاویر در این سیستم ها در خود دوربین مدار بسته انجام می گیرد، سپس برای ذخیره سازی و مشاهده از راه دور، به دستگاه nvr منتقل می شود.

 

به خاطر تفاوت در نوع عملکرد، دوربین هایی که با این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، مشخصات متفاوتی دارند و این بزرگترین تفاوت دستگاه dvr و nvr است.

 

در سیستم دستگاه DVR از دوربین های مدار بسته آنالوگ استفاده می شود و تصویر از طریق کابل معمولی انتقال می یابد. در مقابل سیستم دستگاه nvr ازدوربین های مدار بسته IP یا همان تحت شبکه استفاده می کند. انتقال تصویر در این سیستم ها از طریق کابل شبکه انجام می گیرد.

دیدگاه ها بسته شده است