خدمات برقکاری ساختمان‎

استاندارد های سیستم اعلام حریق‎
استاندارد های سیستم اعلام حریق‎
ژوئن 2, 2019
Rfid چیست؟ و چگونه کار میکند؟‎
Rfid چیست؟ و چگونه کار میکند؟‎
ژوئن 16, 2019
خدمات برقکاری ساختمان‎

خدمات برقکاری ساختمان

برقکار عمومی

برقکار عمومی ساختمان کسی است که سیم کشی های برق انواع ساختمان را انجام می دهد و در صورت بروز مشکل در برق ساختمان آن را برطرف می کند. برقکار در دو رشته تخصصی فعالیت می کند یکی برقکار عمومی که وظیفه انجام کارهای برقی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری را بر عهده دارد و دیگری برقکار صنعتی که بیشتر در حوزه صنعت و کارگاه های تولیدی و کارخانه ها فعالیت می کند. یک برقکار باید در زمینه سیم کشی برق ساختمان، ماشین ها و دستگاه های الکتریکی و تجهیزات آن ها تخصص و مهارت کافی داشته باشد. علاوه بر داشتن مهارت کافی یک برقکار ساختمان باید ضوابط و دستورالعمل های سیم کشی ساختمان و تجهیزات مختلف که توسط ارگان های مربوطه مانند سازمان نظام مهندسی ارائه می شود را به طور کامل بداند و آن ها را در برق کشی ساختمان رعایت کند. ممکن است یک برقکار در انجام کارهای فنی مهارت کافی داشته باشد اما توجه چندانی به دستورالعمل های اصولی و ضوابط نشان ندهد. بدون شک نتیجه چنین برقکاری ساختمان در عین مهارت و دانش مطلوب نخواهد شد و قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

 

برقکار صنعتی

برقکار صنعتی

اینکه برق صنعتی چیست و شامل چه موارد و کاربردهایی میشود میتواند خیلی گسترده باشد. ولی سعی می کنیم تعریف مناسبی ازاین زمینه پرکاربرد داشته باشیم.
در ساده ترین و روان ترین تعریف میتوانیم بگوییمبرق صنعتی یعنی کاربرد برق در صنعت. اینکه انرژی الکتریکی در یک کارگاه یا کارخانه صنعتی به چه صورت استفاده یا کنترل می شود میتواند جزء تعریف برق صنعتی باشد.
تکنیکها و روش هایی که برای کنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده می شود، درساختمان های مسکونی، تجاری، بیمارستانهاو…هم کاربرد دارد.

 

خدمات برقکاری و انواع خرده کاری برق

خدمات برقکاری و انواع خرده کاری برق

سیم کشی ساختمان و سیستم روشنایی مجتمع های مسکونی مهم ترین مرکز تاسیساتی ساختمان است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. افراد غیر متخصص و ساکنین آپارتمان نباید تاسیسات و سیستم برق رسانی را دستکاری کنند. برق نیروی بسیار قوی است و عدم رعایت اصول ایمنی در برق کاری، خطرات جانی را به همراه دارد. وجود اشکال در کلیدها و پریزها، خرابی سیستم روشنایی راه پله، نصب لوستر، تعمیر و یا تعویض آیفون های قدیمی، اشکال در برق رسانی موتورخانه آپارتمان ها و مواردی از این قبیل را می توانید به سادگی برطرف کنید.

 

دیدگاه ها بسته شده است