دنیای دیجیتال با RFID

ساختمان های هوشمند؛ کلید کاهش مصرف انرژی و کنترل راحت تر لوازم
ساختمان های هوشمند؛ کلید کاهش مصرف انرژی و کنترل راحت تر لوازم
دسامبر 18, 2018
تفاوت NVR و DVR در چیست؟
تفاوت NVR و DVR در چیست؟
دسامبر 25, 2018
دنیای دیجیتال با RFID

دنیای دیجیتال با RFID

امروزه تکنولوژی های جدید سیستم های جدید را در جهت سامانه های خودکار و مستقل از نیروهای انسانی سوق داده اند که در این میان RFID یکی از جدیدترین روش های شناسایی است.

مهندس زهرا ریحانی، کارشناس IT گفت: تکنولوژی RFID یعنی شناسایی خودکار از طریق امواج رادیویی که می تواند تأثیر به سزایی در زندگی روزمره و صنایع مختلف داشته باشد.

ریحانی در ادامه افزود: RFID مخفف سه واژه Radio Frequency Identification است که امکان شناسایی خودکار اشیاء انسان ها و حیوانات را از طریق امواج رادیویی فراهم می نماید.

به گفته وی، این سیستم از دو بخش اصلی بر چسب (tag) و قرائت کننده (reader) تشکیل شده است، برچسب ها شامل یک میکروچیپ متصل به آنتن هستند که قابلیت اتصال به اشیاء را دارند و با توجه به نیاز و کاربرد در شکل ها و اندازه های مختلف طراحی شده اند، تگ ها در این سیستم وسیله ردیابی و شناسایی هستند و نحوه کار آنها به این شکل است که قرائت کننده حضور تگ ها را در محیط تشخیص داده و توانایی بازیابی اطلاعات و ارسال آنها به سیستم مرکزی دارد.

ریحانی در ادامه به مشکلات این سیستم اشاره کرد و گفت: در این روش امکان چک کردن اجزا به صورت همزمان وجود ندارد و افراد تنها می توانند در هر لحظه یک جزء را از طریق بارکد خوان اسکن کنند تا مطمئن شوند که بین قسمت ها، هماهنگی لازم وجود دارد.

ریحانی همچنین در پاسخ به نقش RFID در سیستم های حمل و نقل شهری گفت: با توجه رشد روز افزون وسایل نقلیه عمومی وضعیت ترافیکی بیش از پیش با مشکل مواجه می شود و در نتیجه نیاز به سیستم های هوشمند کنترلی مواجه می شود و در نتیجه نیاز به سیستم های هوشمند کنترلی و راهبردی ضروریست RFID این امکان را فراهم می کند تا با صرف هزینه ای ناچیز سیستم را فراهم می کند تا با صرف هزینه ای ناچیز سیستم حمل و نقل با برچسب هایی که شامل اطلاعات خودرو است مجهز کرد و توسط آنتن های قرار گرفته شده در سطح شهر، بر رفتار آنها نظارت نمود.

دیدگاه ها بسته شده است