ساختمان یا خانه هوشمند BMS چیست؟

آشنایی با دوربین مداربسته تحت شبکه 32 مگاپیکسلی‎
آشنایی با دوربین مداربسته تحت شبکه 32 مگاپیکسلی‎
فوریه 24, 2019
۱۰ مورد از مزایای خانه هوشمند‎
۱۰ مورد از مزایای خانه هوشمند‎
مارس 3, 2019
ساختمان یا خانه هوشمند BMS چیست؟

ساختمان یا خانه هوشمند BMS چیست؟

زمانیکه در منزل حضور ندارید، شک و نگرانی هایی در مورد مسائل کوچک، می تواند آزار دهنده و باعث پریشان شدن افراد شود. نگرانی هایی چون: آیا چایی ساز را خاموش کردم؟ سیستم های امنیتی را فعال کردم؟ آیا بچه ها مشق و تکالیف مدرسه خود را انجام داده اند یا در حال تماشای تلویزیون و بازی هستند؟ آیا وقتی از خانه خارج شدم برق های خانه را خاموش کردم ؟

با زندگی کردن در یک خانه هوشمند، می توانید به تمام این شک و نگرانی هایی که در طول یک سفر پیش خواهد آمد با خیالی آسوده پایان دهید.

 

وقتیکه در خانه هستید، خانه شما به وسیله پخش آهنگ های مورد علاقه شما آن هم در هر زمانی که به خانه قدم می گذارید، یا کاهش نور چراغ ها برای تماشای یک فیلم، از آرامش شما مراقبت می کند. آیا این سحر و جادوست؟

جواب ما منفی است، این اتوماسیون خانه است. خانه های هوشمند Bms همه دستگاه ها و اجزای منزل شما را به هم متصل می کنند به طوری که آنها می توانند با یکدیگر و با شما ارتباط برقرار نمایند و بر آنها حاکم باشید.

هر وسیله ای که در خانه شما از انرژی برق استفاده می کند، را می توانید بر روی شبکه خانگی خود قرار دهید و تحت فرمان خود بگیرید. فرقی ندارد که دستورات خود را چگونه به دستگاه های خود منتقل کنید، ریموت کنترل، مانیتور لمسی، تلفن همراه، تبلت و یا حتی از طریق اینترنت، تحت هر شرایطی خانه به دستورات شما واکنش نشان می دهد.

ایده خانه های هوشمند ممکن است شما را به یاد جورج جتسون و طرح او به نام “مکان مربوط به آینده” و یا شاید بیل گیتس بیندازد، که بیش از 100 میلیون دلار را صرف ساخت خانه هوشمندش کرد. هنگامی که مسأله طراحی عنوان می شود از لحاظ قیمت و درک تکنولوژی، خانه های هوشمند و اتوماسیون خانگی بیشتر و بیشتر شبیه هم می شوند. در حدود 14 میلیارد دلار در سال 2005 بر روی شبکه های خانگی صرف شد، و تحلیلگران این رقم را برای سال 2011 به بیش از 85 میلیارد دلار پیش بینی می کنند.

 

در اغلب کشورها سیستم BMS-یا همان سیستم هوشمند کنترل خانه و ساختمان از یک سیستم پر هزینه خارج شده و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی به یکی از امکانات ضروری برای زندگی شهری و شهروندان بدل گردیده، خانه ای که به شما کمک می کند که در زندگی پر ازدحام و پرتردد شهری از نگرانی ها و تردید های ناگهانی اندکی کاسته و دیگر نگرانه فراموش کردن برخی از وظایف و کارهای خود نباشید، باغچه ها خود به خود آبیاری می شوند، سیستمهای حرارت و بردت به صورت اتوماتیک و با توجه به دمای محیط کار می کنند و … . و اینها تنها بخشی از امکاناتیست که خانه های هوشمند برای صاحبانشان اراِئه می دهد.

که حتی شما میتوانید تمامی وسایل منزل خود را که از انرژی الکتریسیته برق استفاده می کنند را به راحتی حتی از راه دور چک و مدیریت کنید.

دیدگاه ها بسته شده است