سیمکشی سیستم اعلام حریق

مراحل اصلی برق کشی ساختمان‎
مراحل اصلی برق کشی ساختمان‎
فوریه 18, 2019
آشنایی با دوربین مداربسته تحت شبکه 32 مگاپیکسلی‎
آشنایی با دوربین مداربسته تحت شبکه 32 مگاپیکسلی‎
فوریه 24, 2019
سیمکشی سیستم اعلام حریق

سیمکشی سیستم اعلام حریق

برای اجرای سیم کشی سیستم های اعلام حریق مراحلی را باید طی کرد:

ابتدا موقعیت کلیه قسمت ها را با نقشه چک و مشاهده کنید.

کابل کشی را مطابق با نقشه قبلی و از روی آن انجام دهید .

بعد از کابل کشی، دتکتورهای حرارتی و دود، شستی ها را نصب کنید.

تابلوی کنترل مرکزی را در محلی تعیین شده و مطابق با نقشه نصب کنید.

سیم زمین را به بدنه فلزی پنل وصل کنید. طبق دستورالعمل های آزمایش ارائه شده در کاتالوگ دستگاه مرکزی کنترل را آزمایش کنید.

سیمهای ورودی را قبل از آزمایش کامل دستگاه به ترمینال های آن وصل نکنید. سایر تجهیزات را به تابلوی کنترل مرکزی وصل و کلیه دتکتورها را تا اتمام کارهای ساختمانی ( که با گرد و غبار احتمالی همراه است) از پایه های آن خارج کنید، تا به دلیل ورود گرد و غبار به داخل آن ها، آژیر مزاحمت ایجاد نکند.

هنگامی که کلیه کارهای ساختمانی تمام شد و گرد و غباری وجود نداشت، مطمئن شوید که برق ۲۲۰ ولت دستگاه قطع شده و اتصال باطریها جدا شده است. سپس کامل بودن مدار سیم کشی را به وسیله یک اهم متر چک کنید دقت کنید در این مرحله سیستم را به وسیله مگا اهم سنج آزمایش نکنید.

برای جلوگیری از وارد شدن صدمه به دستگاه در هنگام اتصال سیم ها باطریها را از داخل دستگاه بردارید. بعد از آزمایش کردن سیم بندی دستگاه، مقاومت های انتهای خط را از ترمینال دستگاه باز کنید و آنها را به ترمینال های آخرین آشکارساز و آخرین آژیر هر مدار وصل کنید.

زمانی که مطمئن شدید کلیه اتصالات محکم و عایق روی سیم ها سالم اند، باتری ها را در داخل دستگاه جایگزین و سیم آن را وصل کرده و سپس برق دستگاه را نیز متصل کنید. حال می توانید دستگاه را به طور کامل و عملی تست نمایید.

این آزمایش ها باید با باطری های مرغوب و پر اجرا شوند. باطریهای نامرغوب حتی اگر شارژ شوند. باعث اعلام اشکال می گردند. لازم است در موقع لزوم و در زمانهای معینی سیستم بازدید شود و اشکالات احتمالی آن رفع گردد.

 

نحوه سیم کشی اعلام حریق آریاک

سیستم اعلام حریق آریاک ساخت کشور ایران و دارای قیمت مناسبی می باشد این اعلام حریق در تهران تاییدیه آتش نشانی را ندارد ولی در سایر استانها دارای تاییدیه می باشد در نقشه سیم کشی دتکتورها از پنل مرکزی به نمایش باید گذاشته شده باشد.

 

نقشه سیم کشی دتکتورهای اعلام حریق apollo

اعلام حریق آپلو ساخت کشور انگلستان و از جمله اعلام حریق های با کیفیت بازار می باشد برای سیم کشی دتکتورهای این نوع از اعلام حریق طریقه سیمکشی متفاوتی دارد.

نکته : سیم کشی اعلام حریق متعارف به صورت خطی بوده و در انتها برای آخرین دتکتور می بایست EOL تعبیه شود ولی در اعلام حریق آدرس پذیر این سیم کشی به صورت Loop یا حلقه صورت می پذیرد که می توان با کمک تجهیزات جانبی دتکتورهای معمولی را نیز به اعلام حریق آدرس پذیر نصب نمود.

دیدگاه ها بسته شده است