همه چیز درباره RFID‎

سیستم سانترال چیست و چه کاربردی دارد‎
سیستم سانترال چیست و چه کاربردی دارد‎
مارس 13, 2019
ویپ (voip) چیست؟
ویپ (voip) چیست؟
آوریل 9, 2019
همه چیز درباره RFID‎

درباره RFID

برای بیان از کاربرد یک سیستم RFID در ابتدا باید معنی و مفهوم دانشی داشته باشیم. در این تحقیق سعی می کنیم همه ی موارد RFID را به طور خلاصه برای شما خوانندگان عزیز شرح دهیم. تا به خوبی با معنی و مفهوم آن آشنا شوید، محصولات RFID،  انواع سیستم های RFID ، انواع تگ های RFID ، چگونگی عملکرد یک سیستم RFID ، امواج های کاربردی در سیستم های RFID و غیره آشنا گردید. امیدواریم این تحقیقات مورد توجه شما خوانندگان عزیز قرار بگیرد.

 

RFID چیست؟

آشنایی با فرکانس رادیویی، یا RFID ، اصطلاحات عمومی برای فن آوری ها وجود دارد که از سیگنال رادیویی استفاده می کنند تا بتوانند به صورت خودکار افراد یا اشیا را شناسایی کنند.
راه های مختلفی برای شناسایی شئی یا افراد وجود دارد، اما روش رایج تر و ساده تر آنه این است که یک شماره سریال که به یک آنتن وصل می شود ذخیره کنیم که به آن تراشه ها و آنتن ها فرستنده RFID یا تگ RFID می گویند.

آنتن ها این تراشه ها را وادار میکند تا اطلاعاتی برای شناسایی را به یک خواننده بیان کند. خواننده ها سیگنال رادیویی را که از تگ های RFID بازتاب شده اند را به اطلاعات دیجیتالی تبدیل می کند که می توانیم آن به کامپیوتر یا سیستم شخصی خود انتقال دهیم که از این اطلاعاتی که به دست آمده می توان استفاده سودمندی را انجام داد .

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

شناسایی خودکار

شناسایی خودکار یک بحث پیچیده و بزرگ در فناوری را دارد که به سیستم ها یا دستگاهای مخصوص و تخصصی جهت شناسایی شئی یا افراد به کار می رود.
با ضبط خودکار داده ها و اطلاعات. به این معنا شرکت ها می خواهند آیتم های مختلفی را شناسایی کنند، اطلاعات آنها را جمع آوری کنند و به نوعی اطلاعات را بدون نیاز به نیروی انسانی در کامپیوتر وارد کنند.

هدف از بیشتر سیستم های خودکار شناسایی، افزایش کارایی، کاهش خطاهای ورود داده ها و کم کردن نیروی انسانی است. برای انجام کارها با ارزش افزوده بیشتر مانند ارائه خدمات به مشتریان. فناوری هایی موجود هستند که در شناسایی خودکار به ما کمک می کند مانند : کد های بارکد، کارت های هوشمند، تشخیص صدا، برخی از فناوری های بیومتریک (برای مثال اسکن شبکیه)، شناسایی کاراکترهای نوری و شناسایی امواج رادیویی (RFID) است

دیدگاه ها بسته شده است