چه سیم کشی در ساختمان استفاده میشود؟

تفاوت NVR و DVR در چیست؟
تفاوت NVR و DVR در چیست؟
دسامبر 25, 2018
انواع دوربین مداربسته، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها
انواع دوربین مداربسته، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها
دسامبر 31, 2018
چه سیم کشی در ساختمان استفاده میشود؟

چه سیم کشی در ساختمان استفاده میشود ؟

هنگام نصب سیم کشی خانه، انواع مختلف سیم برای انتخاب وجود دارد، برخی از مس، دیگر آلومینیوم، بعضی از آنها برای خارج از منزل و دیگران در داخل خانه است.

کابل رومکس                  کابل رومکس

کابل رومکس

Romex (نشان داده شده در بالا به رنگ زرد) نام تجاری برای یک نوع هادی برق با غلاف غیر فلزی است که معمولا به عنوان سیم کشی شاخه ای استفاده می شود. در واقع، Romex رایج ترین کابل شما در سیم کشی خانه است. در زیر چندین واقعیت اساسی درباره سیم کشی Romex وجود دارد:
Romex ™ یک نوع سیم کشی مسکونی است که طبق قوانین ملی برق (NEC) به عنوان فیدر زیر زمین (UF) یا کابل غلاف فلزی غیر فلزی (NM و NMC) طبقه بندی شده است.

کابل های NM و NMC از دو یا بیشتر هادی های عایق شده موجود در یک غلاف فلزی ساخته شده اند. پوشش NMC کابل غیر قابل هدایت، مقاوم در برابر شعله و مقاوم در برابر رطوبت است. بر خلاف سایر کابل های معمولی که در خانه ها یافت می شوند، در محیط های مرطوب، مانند زیرزمین، مجاز می باشند.
هادی های فیدر زیرزمینی مشابه کابلهای NM و NMC ظاهر می شوند، به جز اینکه کابلهای UF حاوی یک هسته پلاستیکی جامد هستند و نمی توانند بین انگشتان دو طرفه باشند.

مقررات NEC زیر برای هادی های Romex اعمال می شود:

آنها باید به جعبه های دستگاه، جعبه های اتصال و وسایل نصب شده محافظت شوند.

دستگاه های پشتیبانی کننده که ممکن است به کابل آسیب برسانند، مانند ناخن های خم شده و اسکاچ های پرشده، مجاز نمی باشند.

کابلهای NM و NMC باید در فواصل زمانی که نباید بیش از 4/4 فوت برداشته شوند، و باید در عرض 12 اینچ از جعبه های اتصال و پانل هایی که آنها متصل هستند، محافظت شود. کابل هایی که با این قاعده سازگار نیستند می توانند آسیب ببینند و آسیب پذیر باشند.

آنها به عنوان سیم کشی دائمی در خانه در نظر گرفته شده و نباید به عنوان جایگزینی برای سیم کشی لوازم جانبی یا کابلهای فرمت استفاده شوند.

Romex برای اکثر مدارهای روشنایی و خروجی در خانه شما استفاده می شود. Romex با برچسب “12-2” یا “12-3” برچسب گذاری خواهد شد. شماره اول نشان دهنده اندازه سیم است. انتخاب های شما معمولا 10، 12 یا 14 اندازه هستند. شماره دوم نشان دهنده تعداد هادی ها است. 12-2 Romex یک سیم سیاه (گرم) و سفید (خنثی) سیم و همچنین یک سیم مسی غیر مسطح برای زمین خواهد داشت. A 12-3 Romex یک سیاه (گرم)، قرمز (گرم)، سفید (بی طرف) و مس مسطح خواهد داشت. قرمز در 12-3 برای سوئیچ های نور سه بعدی استفاده می شود که بعدها پوشش داده می شوند.

 

دیدگاه ها بسته شده است