۱۰ مورد از مزایای خانه هوشمند‎

ساختمان یا خانه هوشمند BMS چیست؟
ساختمان یا خانه هوشمند BMS چیست؟
فوریه 26, 2019
4 مورد مهم برای راه اندازی دوربین مداربسته خورشیدی‎
4 مورد مهم برای راه اندازی دوربین مداربسته خورشیدی‎
مارس 5, 2019
۱۰ مورد از مزایای خانه هوشمند‎

۱۰ مورد از مزایای خانه هوشمند

 

۱ – روشنایی هوشمند

با استفاده از سیستم BMS می ­توان روشنایی بخش ­های مختلف ساختمان را هوشمند نمود. کنترل روشنایی، از مزایای خانه هوشمند است که شامل روشن و خاموش نمودن خودکار آنها، تنظیم سطح نور، کاهش یا افزایش و همچنین تعیین و مشاهده وضعیت آنها و امکان روشن و خاموش نمودن آنها از راه دور و بیرون ساختمان می­ باشد.

 

۲ – سیستم­ های حفاظتی و امنیتی

می توان سیستم ­های اعلام و اطفاء حریق، ورود و خروج پرسنل، دوربین مدار بسته و نشتی آب و آب گرفتگی و حفاظت از برق گرفتگی را نیز به سیستم BMS متصل نموده و بوسیله آن کنترل نمود .

 

۳ – در ، پنجره ، پرده و سایبان

به وسیله سیستم BMS می­ توان این تجهیزات را کنترل و وضعیت آنها را مشاهده نموده و فرمان های لازم را در این خصوص صادر نمود و حتی می­ توان با استفاده از حسگر اثر انگشت یا کارت مغناطیسی علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر به امکان طبقه ­بندی و زمان­ بندی دسترسی نیز اعمال نمود که یکی از خاص ترین مزایای خانه هوشمند است.

 

۴ – سیستم­ های سرمایشی و گرمایشی (تهویه مطبوع)

سیستم­ های سرمایشی و گرمایشی می­ توانند شامل تجهیزات مرکزی و تجهیزات محلی باشند تجهیزات مرکزی که در موتورخانه واقع­ اند مانند چیلر، دیگ آبگرم، پمپ ­های سیستم، برج خنک­ کن و غیره می­ باشد و تجهیزات محلی نیز مانند فن کوئل ها، کولرها و هواسازها می ­باشند. از طریق سیستم BMS می­ توان تجهیزات مرکزی را در زمان های مشخص و از راه دور روشن و خاموش نمود و همچنین با تغییرات شرایط محیطی تغییرات لازم مورد نیاز را اعمال نمود و همچنین این سیستم می­ تواند دمای اتاق ها را بصورت هوشمند کنترل نموده و در صورت عدم حضور افراد نسبت به خاموش نمودن تجهیزات اقدام نماید.

 

۵ – سیستم­ های صوتی و تصویری ، تجهیزات اداری

از مزایای خانه هوشمند امکان استفاده از یک آرشیو مرکزی صوتی است که می توان بوسیله ی آن یک موزیک دلخواه را انتخاب و یا جهت اجرای مراسم­ های مختلف حالت­ های از قبل تعریف شده را انتخاب و اجرا نمود و یا تجهیزات اداری را نیز از طریق این سیستم کنترل نمود .

 

۶ – کنترل سیستم ورود و خروج

در مورد ساختمان های اداری این سیستم می تواند ورود و خروج کلیه مهمانان را ثبت و حتی تصویر آنها را ضبط نمایدد و در ساختمان های مسکونی نیز امکان دریافت تصویر مراجعه کننده بر روی نمایشگر و در صورت عدم حضور ثبت تصویر به همراه زمان مراجعه وجود داشته و حتی در صورت وجود اینترنت امکان برقراری ارتباط با مهمان از راه دور را مهیا سازد .

 

۷ – کنترل تأسیسات استخر ، سونا و جکوزی

این سیستم می­ تواند بطور هوشمند این تجهیزات را روشن و خاموش نموده و دستگاه های تصفیه، دما را کنترل کند و در صورت لزوم دیگر کنترل های برنامه ریزی شده را نیز صورت دهد.

 

۸ – سیستم­های ارتباطی

پشتیبانی خطوط تلفنی، پیامگیر و تلفن سانترال نیز از ویژگی­ های این سیستم به شمار می­ رود .

 

۹ – وسایل الکتریکی ساختمان

در ساختمان هوشمند امکان اطلاع یافتن از وضعیت کلیه وسایل الکتریکی ساختمان و کنترل آنها وجود دارد .

 

۱۰-سیستم آبیاری هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند گیاهان که در حیاط و یا داخل ساختمان موجود است، بطور خودکار طبق برنامه از پیش تعیین شده انجام می شود. در نتیجه با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان می­ توان ساختمان ها را تا سطح مورد نظر هوشمند نمود هزینه این کار نیز بسته به سطح هوشمند سازی می ­تواند بسیار متفاوت بوده ولی امکان­ پذیر می­ باشد.

 

دیدگاه ها بسته شده است